32. Els més petits han d’aprendre que si no respecten els llibres, quan demanin veure una altra vegada aquella il·lustració o un determinat personatge, la possibilitat de repetir l’experiència ja no existeix.
Emili Teixidor. La lectura i la vida. Barcelona: Columna, 2012, p. 32.
Els infants necessiten manipular, experimentar, conèixer, explorar, etc. i, a vegades, realitzant aquestes actuacions o per algun moment de rabieta, poden trencar o fer malbé algun objecte. En aquest cas parlem dels llibres.
Sovint hem vist a les escoles bressol o a parvulari llibres de les aules que no estan en bones condicions, que estan trencats, guixats, on manquen pàgines. Pares i mestres hem d’ensenyar als infants que hem de tractar i respectar els llibres, però això ho hem de fer amb l’exemple. No podem donar exemple als infants, si els llibres que tenen el seu voltant no tenen l’aspecte adequat. Si ens trobem que per qualsevol motiu un infant no tracta de la manera adequada un llibre hem de fer-li entendre que això no es fa i que si no tracta de manera correcta el material no el podrà manipular.
A les escoles municipals de la ciutat italiana de Pistoia, el llibre és l’element principal i característic que trobem per tots els espais de les escoles. Els infants des de l’escola bressol manipulen de manera autònoma amb els llibres i els fan servir amb cura.
Àngela Soteras
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixeu el vostre comentari