Benvinguda

Llegirem i escriurem!

Aquest curs 2009-2010, amb exalumnes i alumnes de "Tallers literaris" de la UVic, procurarem donar contingut literari a aquest bloc. Contes, narracions breus i microcontes s'oferiran al lector, així com comentaris i crítiques de lectures diverses.

I el blog tindrà continuïtat més enllà d'aquest curs!...
Per això, aquest segon semestre de 2010-2011 pretenem seguir amb la tasca d'omplir de narrativa i de literatura de creació aquest espai obert a la xarxa.

El blog torna a estar operatiu!
"La literatura és l'única arma per lluitar contra l'oblit" Josep Pla

Els alumnes del Grau d'Educació Infantil i Primària que han escollit la menció Biblioteca escolar i animació a la lectura (curs 2011-2012) tornaran a donar vida al blog. Hi podrem trobar des de composicions escrites fetes pels mateixos alumnes, fins a recomanacions de llibres o d'adreces d'interès, o comentaris i suggeriments de recursos pedagògics sobre l'educació i la lectura.
Esperem que us agradi i us aporti encara més recursos per a la vostra formació!

I el blog es torna a despertar... Educació i Lectura (Menció de Biblioteca escolar i animació a la lectura, 2013-2014)!

A més podreu llegir unes creacions poètiques de les alumnes de Doble grau MEI i MEP de la Universitat de Vic (curs 2014-2015)!

I els alumnes del MÀSTER EN INNOVACIÓ EN DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES de l'especialitat de Llengua i literatura catalana, castellana i anglesa del curs 2014-15 i del curs 2015-2016 han col·laborat també amb la seva producció literària!

I hi hem tornat el curs 2017-2018 i aquest 2018-2019!

A Didàctica de la literatura de Doble Grau (curs 2020-2021) també hem creat poesia "a la manera de"!

dissabte, 23 de juny del 2012

Respecte pels llibres


32. Els més petits han d’aprendre que si no respecten els llibres, quan demanin veure una altra vegada aquella il·lustració o un determinat personatge, la possibilitat de repetir l’experiència ja no existeix.

Emili Teixidor. La lectura i la vida. Barcelona: Columna, 2012, p. 32.


   Els infants necessiten manipular, experimentar, conèixer, explorar, etc. i, a vegades, realitzant aquestes actuacions o per algun moment de rabieta, poden trencar o fer malbé algun objecte. En aquest cas parlem dels llibres.
   Sovint hem vist a les escoles bressol o a parvulari llibres de les aules que no estan en bones condicions, que estan trencats, guixats, on manquen pàgines. Pares i mestres hem d’ensenyar als infants que hem de tractar i respectar els llibres, però això ho hem de fer amb l’exemple. No podem donar exemple als infants, si els llibres que tenen el seu voltant no tenen l’aspecte adequat. Si ens trobem que per qualsevol motiu un infant no tracta de la manera adequada un llibre hem de fer-li entendre que això no es fa i que si no tracta de manera correcta el material no el podrà manipular.
   A les escoles municipals de la ciutat italiana de Pistoia, el llibre és l’element principal i característic que trobem per tots els espais de les escoles. Els infants des de l’escola bressol manipulen de manera autònoma amb els llibres i els fan servir amb cura.
 
Àngela Soteras

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixeu el vostre comentari