Benvinguda

Llegirem i escriurem!

Aquest curs 2009-2010, amb exalumnes i alumnes de "Tallers literaris" de la UVic, procurarem donar contingut literari a aquest bloc. Contes, narracions breus i microcontes s'oferiran al lector, així com comentaris i crítiques de lectures diverses.

I el blog tindrà continuïtat més enllà d'aquest curs!...
Per això, aquest segon semestre de 2010-2011 pretenem seguir amb la tasca d'omplir de narrativa i de literatura de creació aquest espai obert a la xarxa.

El blog torna a estar operatiu!
"La literatura és l'única arma per lluitar contra l'oblit" Josep Pla

Els alumnes del Grau d'Educació Infantil i Primària que han escollit la menció Biblioteca escolar i animació a la lectura (curs 2011-2012) tornaran a donar vida al blog. Hi podrem trobar des de composicions escrites fetes pels mateixos alumnes, fins a recomanacions de llibres o d'adreces d'interès, o comentaris i suggeriments de recursos pedagògics sobre l'educació i la lectura.
Esperem que us agradi i us aporti encara més recursos per a la vostra formació!

I el blog es torna a despertar... Educació i Lectura (Menció de Biblioteca escolar i animació a la lectura, 2013-2014)!

A més podreu llegir unes creacions poètiques de les alumnes de Doble grau MEI i MEP de la Universitat de Vic (curs 2014-2015)!

I els alumnes del MÀSTER EN INNOVACIÓ EN DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES de l'especialitat de Llengua i literatura catalana, castellana i anglesa del curs 2014-15 i del curs 2015-2016 han col·laborat també amb la seva producció literària!

I hi hem tornat el curs 2017-2018 i aquest 2018-2019!

A Didàctica de la literatura de Doble Grau (curs 2020-2021) també hem creat poesia "a la manera de"!

dissabte, 23 de juny del 2012

Paraules noves


11. ¿Per què els nens, des de la primera infància, no poden buscar, triar, les paraules que els sonen estranyes, diferents, desconegudes, i escriure-les en un quadern a manera de diccionari personal per anar-ne descobrint el significat?

Emili Teixidor. La lectura i la vida. Barcelona: Columna, 2012, p. 25.
  
   Per tal que els infants vagin adquirint nou llenguatge és imprescindible que llegeixin a la vegada que necessiten sentir parlar els adults, ja que moltes vegades el vocabulari dels llibres o dels contes que llegeixen no és el mateix que el que senten dels adults.
   Ara bé, de què ens serveix que aprenguin nou vocabulari si la majoria de vegades no saben què vol dir o a la llarga no se'n recorden? Per què des de l’escola no utilitzen l’estratègia d’Emili Teixidor de crear el diccionari de cada infant?
   D’aquesta manera, els infants tindrien sempre un diccionari més assequible per a ells a on anar a buscar aquelles paraules que els inquieten. Per altra banda, crec que en aquest diccionari també s’hi podrien trobar aquelles paraules que utilitzen més freqüentment però que no saben com s’escriuen.

Judit Suñer

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixeu el vostre comentari