11. ¿Per què els nens, des de la primera infància, no poden buscar, triar, les paraules que els sonen estranyes, diferents, desconegudes, i escriure-les en un quadern a manera de diccionari personal per anar-ne descobrint el significat?
Emili Teixidor. La lectura i la vida. Barcelona: Columna, 2012, p. 25.
Per tal que els infants vagin adquirint nou llenguatge és imprescindible que llegeixin a la vegada que necessiten sentir parlar els adults, ja que moltes vegades el vocabulari dels llibres o dels contes que llegeixen no és el mateix que el que senten dels adults.
Ara bé, de què ens serveix que aprenguin nou vocabulari si la majoria de vegades no saben què vol dir o a la llarga no se'n recorden? Per què des de l’escola no utilitzen l’estratègia d’Emili Teixidor de crear el diccionari de cada infant?
D’aquesta manera, els infants tindrien sempre un diccionari més assequible per a ells a on anar a buscar aquelles paraules que els inquieten. Per altra banda, crec que en aquest diccionari també s’hi podrien trobar aquelles paraules que utilitzen més freqüentment però que no saben com s’escriuen.
Judit Suñer
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixeu el vostre comentari