3. Hi ha llistes d’obres de qualitat literària acreditada, però no hi ha una llista d’obres d’eficàcia per enganxar en la lectura, perquè no hi ha un gust únic, ni un únic nivell de lectura, ni un interès universal que mogui la curiositat de tothom.
Emili Teixidor. La lectura i la vida. Barcelona: Columna, 2012.
Una lectura ha de ser una opció personal, ha de ser íntima i d’interès propi. Tal com diu Emili Teixidor, no hi ha un gust, un nivell ni un interès únic, sinó que cada lector, cada persona en té un de diferent.
Tenint en compte tal afirmació, considero que, massa sovint, és un error el fet d’imposar lectures obligatòries a l’escola i no deixar possibilitat de tria. Això sol provocar que molts dels llibres de lectura obligada resultin avorrits i feixucs de llegir. Tenint present, doncs, que cada alumne té un gust diferent, penso que a l’escola s’hauria d’oferir un ampli ventall de possibilitat de lectures, per tal que cadascú pogués escollir-ne una, d’acord amb les seves pròpies preferències i interessos.
S’hauria d’aprofitar que el món lector es tracta d’un món realment extens que ens ofereix gran quantitat de gèneres literaris, de formats... Per què, doncs, hem de limitar la lectura a un llibre determinat? Per què no podem oferir llibertat d’elecció i, així, enriquir-nos tots plegats amb la diversitat de textos i de gèneres existents? No ens estanquem, aprofitem la diversitat!
Sandra Raya
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixeu el vostre comentari